> Analen.tk -

Analen.tk

För er med absolut ingen fritid

Kiessies dagens skämt?

Kommentarer (0)

2009-09-03 @ 11:39:24

Gatumusik förbjuds = BRA!


Jag har alltid tyckt att det är någonting äckligt med gatumusikanter.. Vet inte riktigt vad det är men jag ser ingen skillnad mellan dom och vanliga tiggare som tycker synd om sig själv medans dom ligger i ett hörn och tror att att folk faktiskt bryr sig. Jag menar; vill man klara sig GET A JOB.

I centrala Göteborg har det nu förbjudits under vissa tider och jag hoppas verkligen det kommer förbjudas här i Stockholm snart. Dom smutsar ner gatorna.. Och det här med vanliga tiggare, är det tilllåtet? Blir så trött på dom när dom går fram och tillbaka med deras jäkla lappar där dom knappt kan stava.. Sen kan dom inte ens själva Svenska om man frågar dom någinting?
Lite engagemang från er tiggare?!

Ska man tigga ska man göra det på ett språk man kan, vad sägs om det? Sen också, om man inte får hjälp av socialen är det kanske dags att fundera på att röra sig tillbaka dit man kom ifrån..?



Källa: http://kissies.se/2009/june/gatumusik-forbjuds-bra.html

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback